03-01-2022
23 januari 2022
Voor de vierde aflevering, bij de Lidl, zoomen we in op het onderwerp "Hoe betrek je part-time medewerkers beter bij de interne netwerken"
Wat doe je als je heel veel parttimers in je organisatie hebt werken en je wilt ze zo lang mogelijk binden en boeien? Dan zorg je voor toffe evenementen en bijeenkomsten, specifiek voor deze doelgroep.
Aflevering 4 van How to getnoticed draait om Lidl. Lidl is in 1930 opgericht in groothandel in groenten en fruit. In 1997 opende Lidl haar eerste Nederlandse filiaal. Inmiddels is deze supermarktgigant in 32 landen te vinden.
Imke Lorenz van Lidl riep de hulp van Arjan en Nigaio in voor het specifieke vraagstuk: Hoe betrekken we onze parttimers beter bij de interne netwerken die we organiseren? Dit met als doel om jong talent verder te binden en door te laten groeien binnen de organisatie.
Arjan schakelde deze aflevering zijn broer Mario Elbers in. Mario is al 20 jaar docent L.O. op een Havo en al 20 jaar midden in de doelgroep van deze parttimers.
Nigaio vloog generatie X expert Danielle Schreurs in voor hulp. Net als Mario is Danielle expert in deze doelgroep (Danielle is eigenaar van bureau Future Map).
Arjan’s strategie deze aflevering is genaamd Werken met vrienden. Pas als je werkt met vrienden in plaats van “gewone” collega’s, krijg je de drive om mee te doen met interne netwerken. Maar hoe krijg je die “werkvrienden” dan? En hij kwam met een vrij heftige manier van kandidaten onboarden.
Nigaio’s idee is gebaseerd op omdenken. Waarom parttimers naar netwerken sturen als je de netwerken ook naar de parttimers kunt brengen? Bekijk hier de hele aflevering om te zien wat beiden plannen inhouden, of je parttimers beter kunt verbinden met interne netwerken en wie er uiteindelijk gewonnen heeft!
Ook kun je de uitgebreide sheets downloaden die Arjan en Nigaio in de pitch gebruikt hebben bij Lidl (op beeld zie je slecht enkele sheets voorbij komen van een veel groter geheel).