03-01-2022
9 januari 2022
Voor onze tweede aflevering gingen we op bezoek bij Enexis, in Eindhoven voor het vraagstuk werven in volume.
Werven in volume is natuurlijk al een flinke kluif in deze arbeidsmarkt, maar het vraagstuk wordt nog steviger als het ook nog eens schaarste profielen betreft, zoals in de techniek.
Aflevering 2 van How to get noticed draait om Enexis. Enexis is één Nederlands grote netwerkbeheerders met zo’n 4.300 medewerkers in dienst. Tom Janssen (Sr. Corporate Recruiter) riep de hulp van Arjan en Nigaio in, omdat Enexis vol in de energietransitie zit. Voor hun organisatie houdt dit in dat er grote volumes monteurs, uitvoerders en engineers geworven dienen te worden de komende jaren. Tom weet dat Enexis dit niet 1-2-3 oplost met traditionele recruitment methoden.
Arjan schakelde deze aflevering zijn twee Getnoticed compagnons, Randy Cillekens en Dirk Driessen in als collega experts. Randy voor het technische online gedeelte en Dirk voor zijn expertise in recruitment marketing.
Nigaio liet zich deze aflevering adviseren door Jelmer & Jelmer van Roadtrip, twee mannen die heel anders naar marktdata en doelgroepen kijken.
Arjan’s strategie heet High Voltage Recruitment. Een plan waar we van normale stroom echt doorschakelen naar krachtstroom in online recruitment. Nigaio’s plan bestaat uit super sourcers en documakers.
Bekijk hier de hele aflevering om te zien wat beiden plannen inhouden, of er echt in volume geworven kan worden in technische profielen en wie er uiteindelijk gewonnen heeft!
Ook kun je de uitgebreide sheets downloaden die Arjan en Nigaio in de pitch gebruikt hebben bij Enexis (op beeld zie je slecht enkele sheets voorbij komen van een veel groter geheel).
Laat je gegevens achter en ontvang de presentaties van Arjan en Nigaio bij Enexis